وبگردی

تحلیل محتوایی وب سایت

وبگردی

تحلیل محتوایی وب سایت

۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

يكشنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۱۸ ق.ظ

پنج نهالستان برتر را بشناسیم

پنج نهالستان برتر ایران

اگر به دنبال خرید انواع نهال هستید و می خواهید با خرید نهال سرمایه خود را چندین برابر کنید، در قدم اول باید یک نهالستان خوب و معتبر پیدا کنید. بهترین نهالستان برای خرید نهال، نهالستانی است که نهال‌های خود را همراه با شناسنامه، مجوز رسمی و همچنین به صورت مستقیم و بدون واسطه تولید و عرضه می‌کند.

معرفی بهترین نهالستان هایی که در حال حاضر در کشور ما وجود دارند، موضوع این مقاله از سایت نهالستان ارغوان مهندس رسول بابایی است. برای آشنایی با برترین نهالستان های موجود در کشور به همراه خدمات و محصولاتی که ارائه می‌کنند، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع نهال، روی کلمات نهال گردو، نهال بادام و نهال انگور کلیک کنید.

نشریه الکترونیکی تبسل با توجه به محتوی وب سایتهای کشاورزی و میزان اعتبار مطالب آنها به معرفی 5 وب سایت برتر کشاورزی  و نهالستان معتبر  پرداخته است که هر یک به گونه ای درتولید و عرضه نهال نقش اساسی به عهده دارند.

 

1.نهالستان تک فیدان

 تک فیدان یکی از بهترین مراکز عرضه نهال مرغوب و بهداشتی با مدیریت مهندس ارجمند  بوده و در ان مرکز هرگونه نهالی را می توان یافت

نهالستان تک فیدان یکی از بزرگترین نهالستان شهرستان میاندوآب (قطب نهال ایران) میباشد که توانسته در مدت فعالیت سی ساله خود گامی بزرگ در تولید نهال های کمیاب مثمر و غیر مثمر بردارد.

نهالستان تک فیدان با تکیه به دانش اصولی؛تکنیک های مدرن و جدید تولید نهال و برگرفته از تجربه ی سالیان سال و همچنین  جدیدترین متد و امکانات علمی ، مکاتبات با اساتید دانشگاه و مشارکت با تولید کنندگان برتر داخل کشور عزیزمان ایران سعی دارد تا سهمی بزرگ و مفید در بخش صنعت کشاورزی و باغبانی و بهبودی صنعت کشاورزی در کشورمان را داشته باشد .تک فیدان یکی از بزرگترین تولید کنندگان بزرگ نهال در کشور می باشد .شما میتوانید با خیالی آسوده خرید بدون واسطه و مستقیم نهال خود را از این نهالستان انجام دهید.

به گزارش ایکی سو، به نقل از روابط عمومی نهالستان تک فیدان ، این نهالستان سالانه با تولید وعرضه انواع نهال: گردو، بادام ، آلبالو، آلو، گوجه سبز، گلابی، گیلاس، انجیر، انگور ، پسته، توت، خرمالو، زردآلو، سیب، شلیل، نهال‌های کمیاب(بلوبری؛گوجی بری؛رازبری و سایر ارقام..) گام محکمی را در عرصه باغبانی و باغداری برداشته است.

 

 

2.نهالستان آرمان نهال

آرمان نهال یکی از سایت‌های موفق در حوزه عرضه و فروش نهال است. هدف اصلی آرمان نهال فراهم آوردن امکان دسترسی کشاورزان و باغداران به بازار خرید نهال در گوشه و کنار کشور حتی در شهرها و روستاهای کوچک و دورافتاده است. متخصصین آرمان نهال با تولید انواع نهال میوه مرغوب و بهداشتی قادرند بدون محدودیت‌های معمول مکانی یا زمانی نهال تولیدی را به صورت آنلاین و اینترنتی بدون واسته از نهالستان به باغداران عرضه کنند.کاربران سایت آرمان نهال و با دسترسی به بانک اطلاعاتی بزرگی از داده ها در رابطه با نوع و ویژگیهای نهال از تمامی نقاط‌‌ می‌توانند نهال مورد نیاز خود را با کیفیت بهتر و قیمت مناسب تری تهیه نمایند.از عمده نهال های مورد عرضه در فروشگاه  نهالستان آرمان نهال می توان به عرضه انواع نهال گردو (گردو خوشه ای ) نهال سیب  ، نهال هلو و شلیل و نهال آلو و آلبالو و ... میباشد.

 

3.نهالستان نوین نهال

سومین نهالستان نوین نهال است این نهالستان انواع نهال را بصورت آنلاین عرضه میکند

 

4. نهالستان گردو فیدان

گردو فیدان یکی از بهترین مراکز عرضه نهال مرغوب و بهداشتی بوده و محصولات آن دارای ضمانت میباشد

نهالستان گردو فیدان با ۴۰ سال سابقه تولید نهال گردو، به شما کمک می‌کند تا بتوانید باغ میوه خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به باردهی با راندمان بالا برسانید و باغات خود را به حالت تجاری در بیاورید.
این مجموعه با فروش تک و عمده نهال‌های گردو اصیل و شناسنامه دار خارجی، ایرانی و خوشه‌ای توانسته است تا توقعات و نیازهای باغداران و کشاورزان کشورمان ایران را برآورده سازد.
تمامی نهال‌های گردوی ارائه شده در نهالستان فیدان در نوع خود کم نظیر‌ند.‌ این نهال‌ها با نگاهی علمی و بسیار دقیق، صرفاً برای مصارف تجاری تولید شده‌اند تا بیشترین میزان رضایت باغدار را دریافت کنند. فراموش نکنید که از پیشرفته‌ترین و به روزترین آزمایشگاه‌ها برای پرورش این نهال‌ها استفاده شده است.

 

5.نهالستان انگور فیدان

 انگور فیدان نهال پنجمین نهالستان میباشد که به کار تولید و عرضه نهال میپردازد. 

این نهالستان خوش‌نام تمامی نهال‌های انگور‌های داخلی و خارجی باکیفیت را با بهترین قیمت به باغداران و کشاورزان گرامی در جای به جای ایران ارسال می‌کند. مجموعه نهالستان انگور فیدان با تکیه بر دانش تخصصی و تجربه ۴۰ ساله‌اش، قصد دارد تا دغدغه کشاورزان را کاهش دهد و نهال‌های مورد نیاز باغداران کشورمان را تأمین نماید.

 


 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مرداد ۹۹ ، ۰۰:۱۸
سیمین روگذر
يكشنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۱۵ ق.ظ

استخراج آنتی‌بیوتیک از رسوبات دریایی گیلان

نتایج یک بررسی بر روی رسوبات دریایی مناطق شرقی استان گیلان نشان داد که این رسوبات از نظر وجود ترکیبات ضدمیکروبی، اهمیت زیادی دارند و می‌توانند در صنعت داروسازی مورد استفاده قرار گیرند.

با توجه به ایجاد مقاومت دارویی در برخی باکتری‌ها و قارچ‌ها، به خصوص باکتری‌های ایجاد کننده عفونت‌های بیمارستانی، روند درمان با استفاده از آنتی‌بیوتیک‌های معمول با مشکل مواجه شده است. به همین دلیل تولید آنتی‌بیوتیک‌های جدید برای درمان این بیماری‌های، ضروری است.

اکتینومیست‌ها گروه متنوعی از باکتری‌ها هستند که به صورت گسترده در محیط‌های خاکی، دریایی و آب شور زندگی می‌کنند. استرپتومایسس‌ها انواعی از این باکتری‌ها هستند که برخی از آن‌ها توانایی تولید موادی مثل آنتی‌بیوتیک‌ها را دارند. 

زیستگاه‌های دریایی یکی از منابعی هستند که به دلیل تنوع زیستی زیاد، می‌توانند محل مناسبی برای کشف میکروارگانیسم‌های تولیدکننده ترکیبات زیستی باشند.

مطالعات زیادی بر روی استرپتومایسس‌هایی که در محیط‌های دریایی زندگی می‌کنند، انجام نشده است. به همین خاطر پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان به جداسازی و بررسی استرپتومایسس‌های تولیدکننده آنتی‌بیوتیک در رسوبات دریایی شرق استان گیلان، پرداختند.

سیده زهرا میرسنبل و خسرو عیسی‌زاده به همراه همکارانشان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان، در این پژوهش مشارکت داشتند. برای انجام این آزمایش، رسوبات دریایی از عمق ۵ تا ۱۰ سانتی‌متری نواحی شرق استان گیلان، جمع‌آوری شد و در شرایط استریل به آزمایشگاه منتقل شدند. 

گونه‌های استرپتومایسس از این نمونه‌ها استخراج شد و اثرات ضد میکروبی آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت. گونه‌هایی از باکتری‌های بیماری‌زا مثل «میکروکوکوس لوتئوس»، «باسیلوس سرئوس»، «استافیلوکوکوس اورئوس»، «سودوموناس آئروجینوزا»، «سالمونلا تایفی» و «پروتئوس میرابیلیس»، از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران تهیه شدند و تاثیرات ضد میکروبی استرپتومایسس بر روی این باکتری‌ها مورد ارزیابی قرار گرفت.

نتایج این بررسی نشان داد که استرپتومایسس جدا شده از رسوبات دریایی دارای فعالیت ضد میکروبی قوی در برابر باکتری‌های بیماری‌زا است و بیشترین اثر آن بر روی باکتری استافیلوکوکوس اورئوس است و باکتری سودوموناس آئروجینوزا بیشترین مقاومت را در برابر فعالیت ضد میکروبی دارد. 

یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهد که رسوبات دریایی مناطق شرقی استان گیلان، اهمیت زیادی از نظر ترکیبات زیستی دارند و در زمینه صنعت داروسازی بسیار ارزشمند هستند. 

به گفته پژوهشگران این مطالعه، با توجه به ایجاد مقاومت دارویی در باکتری‌های بیماری‌زا، توجه به پتانسیل این مناطق در زمینه تولید ترکیبات ضد میکروبی، اهمیت زیادی دارد.

نتایج این پژوهش تابستان سال جاری (۱۳۹۹) به صورت مقاله علمی پژوهشی در دوماهنامه فیض وابسته به دانشگاه علوم پزشکی کاشان منتشر شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مرداد ۹۹ ، ۰۰:۱۵
سیمین روگذر