وبگردی

تحلیل محتوایی وب سایت

وبگردی

تحلیل محتوایی وب سایت

 

نهال انگور

نهال انگور یکی از محصولاتی است که به دلیل مواجه شدن با استقبال بالا، توانسته بین مردم و به ویژه باغداران جایگاه ویژه ای داشته باشد. این محصول در شهر های مختلف ایران به خوبی بار می دهد و نگهداری از آن نیز سودآور است. به همین جهت در سطوح گسترده تولید و در بازار عرضه می شود. از انواع آن استفاده های مختلفی چون مصرف به عنوان میوه، تولید شیره انگور، تولید کشمش و استفاده های دیگری می گردد. در نتیجه پرورش آن توجیح اقتصادی دارد و می تواند در بازار مشتری های زیادی را به خود جذب کند. این نهال انواع مختلفی دارد و شما می توانید آن ها را از نهالستان های مختلف در سراسر کشور تهیه کنید. با این حال برای این کار باید ابتدا انواع آن را بشناسید، شرایط نگهداری از نهال انگور را بدانید و بتوانید این شرایط را فراهم نمایید. در نتیجه برای کسب اطلاعات تکمیلی، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

دلیل اهمیت خرید نهال انگور

همان طور که گفته شد، از نهال انگور و میوه های آن، استفاده های زیادی می شود و به دلیل خواص بسیار زیاد و استفاده هایی که این میوه دارد، توجه زیادی در بازار به آن جلب می شود. مقدار مصرفی آن به عنوان میوه و همچنین کاربرد آن در صنایع مختلف خوراکی در سطوح بسیار گسترده، سبب می شود به هیچ وجه ضرر نکنید و بتوانید محصولات تولید شده را به سرعت در بازار بفروشید. این نهال ها انواع مختلفی دارند و همیشه مشتری خود را در بازار خواهید داشت. به همین دلیل است که باغداران و سرمایه گذاران انواع نهال انگور را در تاکستان ها پرورش می دهند. برای اینکه بتوانید محصولات باکیفیتی تولید کنید و از فروش آن ها به سود خوبی دست پیدا کنید، باید بدانید آیا منطقه ای که در آن قرار دارید برای این کاشت مناسب است و همچنین باید شرایط نگهداری از نهال انگور را بلد باشید. یادگیری و به کار بردن همین نکات است که نتیجه کار را رقم می زند.

بهترین شرایط برای کاشت نهال انگور

پیش از خرید نهال انگور، حتما به انواع آن و شرایط نگهداری هر یک توجه کنید. این محصول حساسیت های مختص به خود را دارد و در صورتی که به نیاز های آن رسیدگی شود، رشد و باروری خیلی خوبی خواهد داشت. نهال های انگور بین 75 تا 80 سال عمر می کنند و به راحتی می توانند منبع مناسبی برای درآمد طولانی مدت محسوب شوند. اگر شما هم به دنبال یک گزینه برای سرمایه گذاری روی باغتان هستید و شرایط آن را دارید، می توانید این محصول را انتخاب کنید. هر رقم از نهال انگور، شرایط مختص به خود را دارد و برای هریک باید به صورت دقیق اقدام به مطالعه و تحقیق نمایید. با این حال برخی ویژگی ها هستند که شامل تمامی انواع نهال می شوند و دانستن آن ها خالی از لطف نیست. ارقام مختلف بین 2 الی 3 ماه سرمای زمستان نیاز دارند. در نتیجه باید انگور را در خاک منطقه ای پرورش دهید که به طور عادی، این مدت زمان سرما را در طول سال تامین می کند. همچنین سرمای زمستانه مورد نیاز برای رشد عادی و مطلوب آن ها، بین 7 الی 10 درجه سانتی گراد تخمین زده می شود.

حتما می دانید که انواع نهال انگور به طور بوته ای رشد می کنند و رونده هستند. انواع آن ها را بر اساس میوه نهایی، به انگور های دانه دار و انگور های بی دانه تقسیم می کنند. به لحاظ رنگ هم انگور ها شامل انواع محصولات سبز، سیاه، زرد و سرخ می شوند. زمان نیز فاکتور مهمی است که بی توجهی به آن می تواند نتایج زیان باری برای باغداران به همراه داشته باشد. بهترین زمان برای کاشت نهال انگور، در هر شرایط و اقلیمی می تواند متفاوت باشد. برای مثال معمولا در مناطق سردسیر که زمستان هایی با سرمای نسبتا معمولی دارد، اواسط پاییز بهترین زمان محسوب می شود. در این زمان وجود آب کافی، باعث می شود نهال در شرایط مناسبی از رشد و استقرار قرار بگیرد.

فراموش نکنید که رعایت فاصله کاشت نهال ها هم از اهمیت بالایی برخوردار است. این فاصله به موارد مختلفی ازجمله دیمی بودن و یا نبودن شیوه کاشت، میزان بارندگی منطقه مورد نظر و موارد دیگری بستگی دارد. معمولا این فاصله بین 4 الی 5 متر در نظر گرفته می شود. این میزان فاصله برای مناطقی با بارش 500 میلی متر است و اگر بارندگی 200 میلی متر باشد، ممکن است بهترین فاصله کاشت 7 متر در نظر گرفته شود. توجه داشته باشید که قلمه زدن در بسیاری از شرایط جوابگو نخواهد بود و جر هدر رفتن زمان و انرژی نتیجه ای نخواهد داشت.

دلیل اهمیت خرید نهال انگور

همان طور که گفته شد، نکاتی هستند که دانستن آن ها، باعث می شود شما بتوانید نهالتان را در شرایط بسیار بهتری پرورش دهید. این نکات از تجربه چندین ساله افراد ماهر و کارشناسان هستند که باعث می شوند شما به عنوان یک باغدار و یا سرمایه گذار، مرحله آزمون و خطا را به سلامت پشت سر بگذارید و به راحتی به موفقیت چشم گیری برسید. در ادامه به بیان این نکات پرداخته ایم.

  • حتما نوع نهال انگور را متناسب با منطقه و آب و هوا انتخاب کنید. مانند نهال انگور سیاه سردشت برای آذربایجان
  • بعد از خریداری نهال، 50 سانتی متر از آن را هرس کنید
  • سطح برگ را بیشتر کنید تا رشد خوبی را مشاهده نمایید.
  • شاخه های غیر اصلی را حذف نمایید.
  • هرس کردن شما نباید بیش از حد باشد و نور را به درون تاج نهال ببرد.
  • قیم گذاری اهمیت ویژه ای دارد. یعنی زمانی که هوا در زمستان بسیار سرد است، نهال را با شاخ و برگ های درختان، بپوشانید در برابر سرما محافظت شوند.
  • آب مورد نیاز برای کشت نهال انگور به صورت دیمی، در سال اول 2 الی 3 بار در تابستان می باشد
  • در آبیاری قطره ای باید حدود 4 الی 5 هزار متر مکعب برای هر هکتار در نظر بگیرید.

مشاوره برای احداث باغ انگور

همان طور که گفته شد، کاشت و پرورش نهال های انگور، نیازمند توجه و کسب اطلاعات کافی می باشد. در نتیجه بهتر است پیش از خرید نهال انگور و کاشت گسترده آن، نظر یک کارشناس را بخواهید. همکاران ما در نهالستان انگور فیدان ضمن ارائه بهترین محصولات و نهال های مرغوب، می توانند شما را به صورت کامل در زمینه نگهداری و انتخاب نهال مناسب، کمک کنند و پاسخ گوی تمامی سوالات شما عزیزان نیز خواهند بود.

 

جمع بندی

نهال انگور یک محصول بسیار پر سود است و بازار فروش خوبی نیز دارد. در نتیجه افراد زیادی از طریق کشت آن کسب درآمد می کنند. انتخاب نهال مناسب و نگهداری صحیح از آن، اهمیت زیادی در دریافت نتیجه مطلوب دارد. در نتیجه بهتر است محصول را از نهالستانی تهیه کنید که هم محصولات خوبی دارد و هم اطلاعات مناسبی جهت خرید و نگهداری از آن را در اختیارتان قرار می دهد. نهالستان انگور فیدان بعنوان یکی از بهترین نهالستان های انگور ایران در کشور از جایگاه ممتازی بر خوردار است که می توانید با خیال راحت نهال خود را در کمترین زمن ممکن تهییه کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۱۱/۱۷
سیمین روگذر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی